Modę na torebki w kształcie koła oraz z okrągłą rączką zapoczątkowała już w zeszłym roku francuska marka Chloe. Niewielkie listonoszki z okrągłym uchwytem stały się ulubionym modelem "it-girls". Oprócz tego w ofercie marki znalazły się torebki w tradycyjnej, prostokątnej formie, ale z zapięciem lub rączką w kształcie koła nawiązującym do tego samego trendu. To właśnie tymi torebkami inspirował się Łukasz Jemioł, tworząc ostatnią kolekcję dla Rossmana. Wśród propozycji polskiego projektanta pojawiły się bardzo podobne dodatki.
Motyw koła zainspirował również projektantów Balenciagi i Louis Vuitton. U Balenciagi torby były duże, a płaszczyzna koła ustawiona w pozycji poziomej, czyli prostopadle do sylwetki. Z kolei u Louis Vuitton pojawiły się okrągłe kuferki ze słynnym monogramem, nawiązujące stylem do starych kufrów podróżniczych. Trend szybko podchwyciły znane sieciówki i podobne torebki można kupić w Mango, Zarze czy H&M.
Torebka z uchwytem w kształcie koła to ulubiony model redaktorek mody na całym świecie Fot. Julien Boudet/BFA.com / thefrankieshop.com
W ślad za luksusowymi domami mody dodatki w najmodniejszym kształcie sezonu zaproponowały również znane polskie marki. Firma Monnari najbardziej zbliżyła się do modelu Chloe, natomiast w ofercie Kazar znajdziemy kuferki podobne do tych Louis Vuitton. Modne torebki z kołem proponują również Wojas oraz Reserved.