Kenzo Loves Britney www.instagram.com/kenzo
Kolekcja Memento na wiosnę 2018 to hołd dla jeansu, który zadebiutował w kolekcji Kenzo w 1986 roku. Choć Britney miała wtedy dopiero pięć lat, styl wypracowany przez nią w późniejszych latach miał silny związek z ówczesnym rozumieniem mody. "Britney to królowa denimu" - komentowali Carol Lim i Humberto Leon, dyrektorzy kreatywni marki. To z tego powodu wybór padł właśnie na nią, a denimowe stylizacje Britney, które jeszcze niedawno były powodem drwin, znów stają się "cool"!
W "Hit me baby one more time" piosenkarka zachwyciła odkrytym brzuchem, który również powraca w kolekcji Kenzo. Zobaczymy w niej krótkie bluzy i kolorowe topy noszone w typowy niegdyś sposób: do czapki z daszkiem i jeansowej kurtki. W kolekcji rządzi ciemny denim z widocznymi szwami. Obok inspiracji latami 80. i 90. widać również silną tożsamość marki. Z jeansu powstały więc japońskie kimona, sztywne spódnice w kształcie trapezu i nakrycia głowy imitujące typowe azjatyckie kapelusze.
Kolekcja Kenzo - Memento 2018 Źródło: www.kenzo.com
Zdjęcia do kampanii wykonano w Los Angeles, a za obiektywem stanął wielki Peter Lindbergh. Britney to dziś 36-letnia mam dwójki dzieci, a czasy gołego pępka i miniówek ma już za sobą. Wciąż jednak uosabia klimat tamtych lat, które dziś tak mocno nas inspirują. Piosenkarka przyznała, że perspektywa przywrócenia głośnego i pozbawionego barier nastawienia z lat 80. była dla niej bardzo ekscytująca.