10 lat iPhone'a - najlepsze selfie z modą w tle

Dokładnie 10 lat temu na rynku pojawił się pierwszy iPhone. Gdy w 2007 roku Steve Jobs zaprezentował nowoczesny smartphone, nikt się nie spodziewał, że niewielkie urządzenie stanie się świadkiem ważnych wydarzeń i zmian społecznych, a dla nowych influencerów w dziedzinie mody i nie tylko swoistym "przedłużeniem ciała".

W styczniu 2007 roku Steve Jobs pokazał światu swoje najnowsze "dziecko" - iPhone'a 2G. Urządzenie trafiło do sprzedaży pod koniec czerwca tego samego roku, natychmiast podbijając akcje Apple i przyciągając tłumy do punktów handlowych firmy. Dziś iPhone jest nie tylko narzędziem informatycznym, ale również częścią historii oraz świadkiem zmian, które dzieją się na naszych oczach. iPhone jest symbolem rewolucji w komunikowaniu się między ludźmi, a przede wszystkim w postrzeganiu samego siebie. Można pokusić się o stwierdzenie, że ten pożądany przez wszystkich telefon wykreował pokolenie narcyzów - wielkich fanów "selfie".

 

Stylizacja w stylu Gigi HadidStylizacja w stylu Gigi Hadid Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów

W 2013 roku redaktorzy Oxford Dictionary uznali że słowo "selfie" najlepiej odzwierciedla ówczesne nastroje społeczne i nadali mu tytuł słowa roku. Wówczas na Instagramie krążyło już ponad 90 milionów zdjęć z hashtagiem #me. Kokieteryjne bronienie się przed zdjęciami tłumaczeniem, że brzydko się na nich wychodzi, przeszło już do historii. Wraz z pojawieniem się nowego smartphona, utwierdziło się przekonanie, że każdy moment życia wart jest utrwalenia i każdy z nas może być modelem. iPhone niejednokrotnie był również świadkiem ważnych wydarzeń. Do historii przeszło już "selfie" z papieżem Franciszkiem czy "fotka" Michelle Obamy z ogrodu Białego Domu. Oprócz zdjęć wykonywanych z ręki popularne stały się tzw. "mirror selfie", w których obraz odbija się w lustrze.

 

Sukienki koktajloweSukienki koktajlowe Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów

Tego typu ujęcia niejednokrotnie stały się świetnym źródłem promocji konkretnych ubrań i dodatków, kolorów albo stylów. Amerykańska modelka Gigi Hadid w T-shircie z logo The Rolling Stones i jeansach typu "mom" to najlepsza manifestacja powrotu trendów z lat 90. "Selfie" bardzo często utrwala również ważne wydarzenia z branży mody, pokazy i imprezy, w których "followersi" gwiazd bardzo chcieliby uczestniczyć, ale jedyne co im pozostaje, to obserwować fotki instagramowych idoli. Zdjęcie z toalety wykonane przez Kylie Jenner podczas słynnej Met Gali zostało polubione przez prawie 3,5 miliona użytkowników.

 

Stylizacja Jessiki MercedesStylizacja Jessiki Mercedes Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów

Na polskiej scenie również działają królowie i królowe "selfie" oraz "mirror selfie". Zdjęcia w windzie Dawida Wolińskiego nie raz omawiane były przez mainstreamowe media, natomiast fotki Jessiki Mercedes w korytarzu własnego mieszkania to najlepszy pamiętnik przygotowywanych przez nią stylizacji - bazy jej sukcesu. W gronie "selfie", które tworzą współczesny obraz mody powinno znaleźć się jeszcze mnóstwo innych przykładów. Ciekawe jest jednak to, że mimo ulotności internetowego przekazu niektóre z nich utrwalają się lepiej niż inne. Wciąż pozostaje również wątpliwość: jak "dokopać" się do tego, co rzeczywiście wartościowe i warte naśladowania?

Więcej modnych ubrań i dodatków znajdziesz w sklepie Avanti

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA