IKEA po raz kolejny łączy siły ze światem mody. W nowej minikolekcji znalazły się też ubrania!

O tym, że IKEA mogłaby wejść ze swoją ofertą również na rynek odzieżowy mówi się od kilku lat. Chociaż szwedzki gigant nie zdecydował się (jeszcze!) na stworzenie całej kolekcji ubrań, to coraz chętniej i częściej współpracuje ze światem mody.

fot. DANIEL WESTERfot. DANIEL WESTER fot. DANIEL WESTER

fot. DANIEL WESTER/ Kolekcja SPRIDD

Ponad dwa lata temu, szwedzki konsultant biznesowy Stefan Engeseth, przekonywał że wejście IKEA na rynek odzieżowy jest bardzo realne. Jego opinia nie była bezpodstawna - już w 2007 roku szwedzka marka opublikowała bardzo ciekawą kampanię reklamową, która mogła być początkiem tego typu projektów. W katalogu pojawiły się modelki, które pozowały na tle mebli i sprzętów, a na sobie miały ubrania uszyte z tkanin, które można było kupić w sklepach IKEA.

T-shirty z nowej kolekcji IKEA/ 39,99 złT-shirty z nowej kolekcji IKEA/ 39,99 zł T-shirty z nowej kolekcji IKEA/ 39,99 zł T-shirty z nowej kolekcji IKEA/ 39,99 zł

Rok 2016 to kolejny przełom. Minikolekcja IKEAxGILTIG nie dość, że została stworzona przez londyńską projektantkę odzieży męskiej - Katie Eary, to jeszcze wśród talerzy, kubków i poduszek znalazły się w niej także dwa t-shirty. Szwedzka marka zapowiadała wtedy, że to dopiero początek, a projektów opartych na kooperacji ze światem mody będzie więcej. Słowa dotrzymała. Na początku czerwca do sklepów trafiły artykuły papiernicze, torby na zakupy, tkaniny i dywany stworzone przez projektanta mody Waltera Van Beirendoncka, a pod koniec 2016 roku IKEA do współpracy zaprosiła brytyjskiego twórcę - Kita Neale. Kolekcja SPRIDD inspirowana jest kulturą młodzieżową i różnymi stylami muzycznymi. Tak jak w przypadku innych tego typu projektów, tworzą ją głównie rzeczy do domu... ale nie tylko! Opartą na nadrukach linię namiotów, toreb, kompletów pościeli, termosów czy kubków uzupełniają cztery t-shirty. Nie jest to może przełom (jak już zostało wspomniane koszulki znalazły się też w kolekcji Katie Eary), ale kolejny dowód na to, że szwedzka marka otwiera się coraz bardziej na takie rozwiązania i coraz śmielej korzysta z doświadczenia ludzi związanych z branżą modową.

fot. DANIEL WESTERfot. DANIEL WESTER fot. DANIEL WESTER fot. DANIEL WESTER

"Limitowana edycja SPRIDD ma wakacyjny, niezobowiązujący charakter. W całej kolekcji, podobnie jak we wszystkich projektach Kita Neale'a, siła tkwi w szczegółach - nietuzinkowych detalach, które tworzą unikalną, zaskakującą całość. Dzięki elementom takim jak pudełka do przechowywania czy torby, SPRIDD to kolekcja, która idealnie sprawdzi się zarówno podczas przeprowadzki, jak i w czasie plenerowych koncertów, kiedy chcemy wyrazić siebie w wyjątkowy sposób" - podkreśla Katarzyna Jaros-Puzio, Dekorator wnętrz i projektant IKEA.

Limitowana kolekcja będzie dostępna we wszystkich sklepach IKEA w Polsce od lutego 2017 r.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.