Kolor, który od kilku lat dominuje trendy. Za co nadal kochamy Millenial pink?

Adrianna Olejnik
10.08.2017 14:00
Millenial pink, Scandi pink, Tumblr pink - z pewnością chociaż jedna z tych nazw wpadła ci w ucho. Przygaszony odcień różu, który króluje na wybiegach i na blogach trendsetterek od dobrych dwóch lat, to niekwestionowany fenomen w barwnej historii mody.

Różowy tylko dla dziewczyn?

Moda żyje, ulega dynamicznym zmianom. Zasada ta dotyczy również mody na kolory. Jeśli w jednym sezonie modne są pastele, często w kolejnym skupiamy się na żywych, neonowych barwach. Oczywiście istnieją pewnie klasyki - nie od dziś wiadomo, że "black is a new black" i nikt nie oczekuje, że ponadczasowa czerń nagle zmieni swoje miejsce w szeregu. Mimo jej odwiecznej popularności czerń została ostatnio przyćmiona przez... delikatny odcień różu. Mniej więcej od dwóch lat, a dokładnie od momentu, w którym instytut Pantone poinformował, że najmodniejszymi kolorami roku 2016 są Rose Quartz i Serenity, świat kolorowych trendów stanął na głowie. Pastelowy róż, a obok delikatny błękit - czy to nie przypomina witryny sklepu z ubraniami dla niemowląt? Dziecięce ubranka zwykle dzieli się na te dla chłopców (niebieskie) oraz te dla słodkich dziewczynek (różowe). Mało kto jednak wie, że ten podział to sprawa naszych czasów. W 1918 roku, w gazetce promocyjnej Earnshaw Infant's Department jasno określono: róż dla chłopców, błękit dla dziewczynek. Kiedy w takim razie dziewczyny zaczęły ubierać się na różowo?

sukienki różowe
Fot. kolaż avanti24 / materialy partnerów

Znak czasów 

Pytanie, dlaczego Millenial pink pozostaje kolorem dominującym w świecie zmieniających się szybko mediów społecznościowych kreujących dzisiejsze trendy, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Z jednej strony mówi się o wpływie mediów, takich jak instytut Pantone, który rok po ogłoszeniu kolorem roku odcieniu Rose Quartz ogłosił kolejny odcień różu kolorem wiosny 2017. Przygaszony i jeszcze spokojniejszy Pale Dogwood to jednak kontynuacja różowego trendu. Po drugie, jak mówią znawcy i socjologowie, Millenial pink to kolor odpowiadający większości osób, niezależnie od płci. Inaczej mówiąc, jest on znakiem czasów niechętnych definiowaniu się po jednej stronie barykady, oferujących tego co kobiece lub męskie przeciwnej płci. Tak naprawdę kolor różowy zaistniał przecież w modzie i trendach, zanim Pantone postawił na niego w listopadzie 2016. Wcześniej pojawiły się już różowe iPhone'y czy słynna torba ACNE Studios. 

plecak trampki T-shirt
Fot. kolaż avanti24 / materiały partnerów

Moda w social media

Subtelny odcień róży pokochali millenialsi. Inna nazwa tego koloru, czyli Tumblr pink, również nie pozostaje bez znaczenia. Podobno jasny róż to najlepszy kolor, jaki można zamieścić w sieci. Działa uspokajająco, łatwo nakłada się na niego instagramowe filtry (sic!), jak również jest uniwersalny i łagodzi nasze chaotyczne, medialne obyczaje. Ciężko się z tym nie zgodzić, lecz jednocześnie trudno też pojąć, jakie kryteria decydują o tym, co obecnie jest modne, a co szybko traci swoją topową pozycję. Niezaprzeczalnym faktem jest jednak ten, że pastelowy róż to po prostu ładny, spokojny kolor, tak więc warto mieć w szafie bluzkę, buty czy sukienkę w tym odcieniu. Pasuje on od wielu zestawów, jak widać wcale nie wychodzi z mody, a świetnie wygląda też na opalonej letnim słońcem skórze. 

bluzka z falbanami biustonosz baleriny róż
Fot. kolaż avanti24 / materiały partnerów

Zobacz więcej ubrań i dodatków w modnych odcieniach różu.

Zobacz także
  • Fot. materiały Zalando / kolaż avanti24 Jasny denim powraca
  • Fot. kolaż avanti24 / materiały partnerów Marynarskie paski - uniwersalny wzór na lato
  • Fot. www.instagram.com/m_rozenek / www.instagram.com/emrata / www.instagram.com/chodakowskaewa Triki, które sprawią, że twoje bikini będzie wyglądało jak kostiumy gwiazd
Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX