Lata '70 zapisały się na kartach historii mody jako znacząca dekada. To właśnie wtedy słynne kolekcje haute couture zaczęły odchodzić w cień na rzecz lansowanych przez projektantów (a szczególnie Yvesa Saint Laurenta) ubrań ready to wear. Inspirowane modą ulicy, wczesne kolekcje pret a porter były pełne kolorów i wzorów. Te popularne do dziś motywy noszone przez gwiazdy kina i muzyki stały się punktem wyjścia dla projektantów nowej, kapsułowej kolekcji Reserved.
'More is more' Reserved Fot. Zuza Krajewska / materiały prasowe Fot. Zuza Krajewska / materiały prasowe
"More is more" ma charakter retro. Motywem przewodnim kolekcji są wzory: romby, paski i krata. Zdobią one bomberki, spódnice o długości midi i sukienki z podkreśloną talią, które nawiązują do tych noszonych w latach '70 przez Jane Fondę czy Sissy Spacek. Na uwagę zasługują także dodatki - z jednej strony eleganckie, jak apaszki z kolorowymi retromotywami i duże okulary przeciwsłoneczne, z drugiej sportowe jak bejsbolowe czapki i nerki, które zestawiamy, dla kontrastu, z szykownymi elementami garderoby.
'More is more' Reserved Fot. Zuza Krajewska / materiały prasowe Fot. Zuza Krajewska / materiały prasowe
Fasony i wzory w stylu retro to nie jedyny wyznacznik kolekcji. Zdjęcia kampanii promującej "More is more" zostały wykonane przez Zuzę Krajewską w Hali Mirowskiej, będącej do dziś symbolem PRL-owskiej Warszawy. Modelki pozują na tle kolorowych tapet w przestrzeni imitującej socjalistyczny market, co nadaje sesji zamierzony, kiczowaty charakter. Sposób przedstawienia kolekcji to również nawiązanie - tym razem do modnego w latach '70 nurtu camp, który stał w opozycji do masowej popkultury. "More is more" to kolekcja dla wszystkich tych, którzy pamiętają lata '70 oraz młodzieży, która może się nimi inspirować.
'More is more' Reserved Fot. Zuza Krajewska / materiały prasowe Fot. Zuza Krajewska / materiały prasowe