10. urodziny COS - czego marka nauczyła nas o modzie?

W sklepach dostępna jest już nowa kolekcja kapsułowa COS stworzona, aby uczcić dziesięć lat istnienia marki. Dziesięć jest również elementów w kolekcji, która podsumowuje dotychczasowe osiągnięcia. My wyróżniłyśmy trzy wskazówki, które COS przekazuje nam o modzie i które wykraczają poza obszar jednego brandu. O czym mowa? Przeczytajcie!

Klasyczny nie znaczy konserwatywny

COS - nowa kolekcjaCOS - nowa kolekcja Źródło: COS Materiały prasowe / Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów Źródło: COS Materiały prasowe / Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów

Oferta marki COS opiera się na klasycznych częściach garderoby, ale najbardziej lubimy ją za to, że jej klasyka nie ma nic wspólnego z modą staroświecką, czy konserwatywną. Jest to cenna wskazówka, która wykracza poza obszar jednego brandu. A zatem jeśli lubisz klasyczne ubrania i ta estetyka najbardziej odpowiada twojej osobowości, pamiętaj aby zwracać uwagę na aktualność ubrań i dodatków. Poza modą vintage, współczesne kolekcje powinny być reinterpretacją trendów z przeszłości, a nie ich mechaniczną kopią. Reinterpretacja oznacza postawienie danego elementu w nowym świetle, czyli w nowych zestawieniach, nowych kolorach, nowych wariantach konstrukcyjnych, nowych sytuacjach. Przykładem może być klasyczny żakiet - kiedyś obowiązkowo dwurzędowy i w granacie, dziś przybiera najróżniejsze formy i opcje kolorystyczne. U COS widziany jest jako reinterpretacja japońskiego kimono, które może być noszone w jakiejkolwiek szerokości geograficznej, zarówno w sytuacjach biznesowych jak i nieformalnych. Klasyka jest funkcjonalna, ale przede wszystkim ponadczasowa i z tego powodu nigdy nie może być zastygła.

Nowoczesność znaczy dbałość o środowisko

Nowa kolekcja COSNowa kolekcja COS Źródło: COS Materiały prasowe / Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów Źródło: COS Materiały prasowe / Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów

To, co najbardziej charakterystyczne w kolekcji kapsułowej COS, leży nie w ostatecznym produkcie, który trafia do sklepów tylko...w procesie produkcji! Marki z nowoczesnym podejściem do mody nie mogą ignorować potrzeb i problemów współczesnego świata, wśród których istotne miejsce zajmuje dbałość o środowisko naturalne. Niektóre brandy angażują się w akcje ekologiczne (np. Mariusz Przybylski i zwrócenie uwagi na zużycie wody w przemyśle modowym), inne wykluczają ze swoich kolekcji konkretne surowce (np. Giorgio Armani i rezygnacja z futer), a jeszcze inne zbierają od klientów ubrania w celach recyclingu (H&M, Kapp Ahl). W najnowszej kolekcji COS postanowiono zmarnować jak najmniej materiału, wobec czego każdy projekt rozrysowywany był na tkaninie w taki sposób, aby nic nie trafiało do śmietnika. Inspiracją były historyczne techniki projektowania, które optymalizowały wykorzystanie tkaniny. Rezultatem są ubrania proste, ale dzięki zabawie objętościami i asymetrią, również ciekawe.

Moda znaczy sztuka i design

Nowa kolekcja COSNowa kolekcja COS Źródło: COS Materiały prasowe / Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów Źródło: COS Materiały prasowe / Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów

Jeśli mówimy o modzie, nie możemy pominąć sztuki i designu. Moda nigdy nie funkcjonowała w oderwaniu od otoczenia, ale zawsze miała związek z pokrewnymi (i nie tylko!) dziedzinami. Dzisiejsze marki budują wizerunek nie tylko na podstawie produktu, ale stylu życia, który za pomocą tego produktu chcą przekazać. Na ów "lifestyle" składa się nasz sposób spędzania wolnego czasu, zainteresowania, lokale do których uczęszczamy, influencerzy których podpatrujemy, przedmioty którymi się otaczamy, czy artyści którzy nas inspirują. Kolekcjom COS towarzyszy publikacja magazynów, z których dowiadujemy się o historiach ciekawych ludzi czy wartych uwagi miejscach. Zazwyczaj dotyczą one właśnie sztuki i designu, choć niektóre marki idą jeszcze o krok dalej. Prada skupia uwagę na wybitnych architektach, a Fendi inwestuje w odnawianie zabytków. Jedno jest pewne: jeśli chcemy robić "tylko" ubrania - możemy liczyć co najwyżej na miano producenta. Jeśli natomiast chcemy robić "modę" to musimy spoglądać szeroko.

Więcej inspirujących ubrań i dodaktów znajdziesz w sklepie Avanti

Więcej o:
Copyright © Agora SA