Nike zaskoczył kolekcją sportowych hijabów. Nie on pierwszy

Kilka dni temu świat mody obiegła wiadomość, że firma Nike planuje wiosną 2018 roku wypuścić linię sportowych hijabów dedykowanych muzułmańskim sportsmenkom. Kampania pod hasłem "What will they say about you?" to jednak nie pierwsza styczność świata mody ze światem islamu.

Hijab Pro

Kultura i moda mają wiele wspólnego. Od wieków ubiór jest manifestem przynależności kulturowej, odzwierciedla nastroje społeczne i religijne. Zmiany na świecie pociągają za sobą zmiany w modzie - na takie sytuacje reagują jej kreatorzy, wypuszczając kolekcje zaangażowane. Najnowszą z nich jest kolekcja Hijab Pro Nike , która od kilku dni wzbudza wiele kontrowersji i jest szeroko dyskutowana w mediach. Inspirowana wydarzeniami z zeszłorocznych Igrzysk Olimpijskich, kiedy różnice kulturowe w czasie rozgrywek siatkówki plażowej kobiet widoczne były gołym okiem, kolekcja dedykowana jest sportsmenkom i kobietom lubiącym sport , które ze względu na swoje wyznanie i pochodzenie zmuszone są do zakrywania twarzy i włosów.

Fot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerówFot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerów Fot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerów Fot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerów

Inne kolekcje

Warto jednak pamiętać, że Nike nie jest pierwszą marką, która zainteresowała się sprawą islamskich kobiet. Kolekcje sportowe zaprezentowały wcześniej Modnisa.com , Capster.com oraz Aguila . Jak wiadomo, moda ma jednak wiele twarzy. Oprócz firm sprzedających odzież sportową, tematem muzułmańskich kobiet zajęła się brytyjska sieciówka Marks&Spencer . Rok temu wypuściła na rynek kolekcję burkini , czyli zabudowanych kostiumów kąpielowych. Ten ruch spotkał się z dużą krytyką ze strony państw europejskich, a zwłaszcza Francji, która uznała, że tworząc taką kolekcję brytyjska sieciówka... szufladkuje kobiety. Na pozór liberalna Francja niejednokrotnie pokazała, że tolerancja religijna jest jej obca. Również w 2016 roku dom mody Dolce&Gabbana pokazał kolekcję, w której główną rolę grały abaje i hijaby w kwiatowe wzory.

Fot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerówFot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerów Fot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerów Fot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerów

Kampania Nike

Nike zapowiada swoją kolekcję Hijab Pro filmikiem, który zachęca do działania i realizowania swojej pasji niezależnie od krytyki społecznej. Co ciekawe, hasło kampanii "What will they say about you?" świetnie wpisuje się w towarzyszące wypuszczeniu kolekcji hijabów zdarzenia: Vogue Arabia zaprasza do współpracy muzułmańskie sportsmenki, a pod adresem Gigi Hadid, która pozuje na okładce magazynu w hijabie, posypały się negatywne komentarze. Jak widać, akcje takie jak inicjatywa Nike i innych marek i domów mody mają sens, bo nadal nie umiemy zaakceptować inności, a ferowanie wyroków przychodzi nam łatwiej niż wyjście na jogging.

Fot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerówFot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerów Fot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerów Fot. materiały prasowe Nike / kolaż avanti24 / materiały partnerów

Zobacz więcej ubrań i akcesoriów Nike.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.