Alexander Wang x adidas Originals: co znajdziemy w kolekcji słynnego projektanta i popularnej marki odzieżowej?

Alexander Wang to kolejny uznany projektant, którego popularna marka zaprosiła do współpracy. Retro stylistyka, odwrócone logo i uniseks to najważniejsze cechy kolekcji dla adidas Originals. W kampanii promującej linię wystąpił syn Madonny i Guy'a Ritchiego. Będzie hit?

adidas originalsadidas originals Aelxander Wang x adidas Originals Aelxander Wang x adidas Originals

Alexander Wang to kolejne znane nazwisko, którym kusi popularna marka odzieżowa. W ciągu ostatnich kilku lat Adidas zaprosił do współpracy między innymi Stellę McCartney, Rafa Simonsa, Yohji Yamamoto czy Kanye Westa. Kolekcje powstałe we współpracy z uznanymi projektantami czy artystami cieszyły się zawsze ogromnym powodzeniem. Wystarczy wspomnieć chociażby o gigantycznych  kolejkach, które ustawiały się do Warsaw Sneaker Store w lutym tego roku po 33 dostępne w Polsce pary butów Adidas Yeezy Boost 350, zaprojektowanych dla marki przez artystę Kanye West. Chociaż jedna para kosztowała 850 zł, chętnych nie brakowało, a kolekcja okazała się gigantycznym hitem.

Alexander Wang to 33-letni amerykański projektant, który z wielkim powodzeniem tworzy pod swoim własnym nazwiskiem, a w 2015 roku zakończył współpracę ze słynnym domem mody Balenciaga. Dzięki kolekcji zaprojektowanej dla szwedzkiego giganta H&M, która w sklepach pojawiła się w 2014 roku, Wang stał się rozpoznawalny także przez masowego klienta. Projektant znany jest ze swojego zamiłowania dosportowego stylu miejskiego oraz ograniczonej palety barw, którą wykorzystuje w swoich kolekcjach (jego ulubione kolory to czerń, biel oraz szarość).

adidas Originalsadidas Originals Alexander Wang x adidas Originals Alexander Wang x adidas Originals

O przygotowywanej wspólnie z marką adidas Originals kolekcji media informowały w lipcu tego roku. Podczas trwającego właśnie nowojorskiego tygodnia mody projektant zaprezentował efekty tej współpracy, a do sieci trafiły zdjęcia promujące debiutancką kolekcję. Linia Wanga składa się z 84 elementów, wśród nich dominują oczywiście ubrania i dodatki utrzymane w sportowej stylistyce. Projektant sięgnął do archiwum marki, stąd obecne w kolekcji inspiracje stylem retro. Kolekcja jest uniseksowa, składają się na nią między innymi bluzy, spodnie, T-shirty, kurtki, a także 3 modele obuwia. Całość utrzymana jest w czerni, a to co wyróżnia projekty Wanga od regularnych kolekcji marki to...odwrócony słynny logotyp, który zdobi wszystkie elementy tej linii.

"Idea tej kolekcji opiera się na ikonografii adidas Originals, odwróceniu znaczenia symbolu marki. To także zabawa tym, co prawdziwe i fałszywe oraz spojrzeniu na to, jak konkretne ustawienia zmieniają naszą perccepcję" - tłumaczył na łamach Vogue projektant.

adidas Originalsadidas Originals Alexander Wang x adidas Originals Alexander Wang x adidas Originals

W kampanii wystąpił 16-letni Rocco Ritchie, syn Madonny oraz Guy'a Ritchiego. Sfotografowana przez Jurgena Tellera kapsułowa kolekcja prezentuje jej uniseksowy charakter. Linia trafi do sprzedaży wiosną 2017 roku, ale już 11 września będzie można kupić jej wybrane elementy w specjalnych pop up shopach, które staną w wybranych miejscach Nowego Jorku. Czy kolekcja będzie kolejnym sprzedażowym hitem marki adidas Originals przekonamy się już za kilka miesięcy.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zobacz wideo

Zapisz

Więcej o:
Copyright © Agora SA