To już ostatnia kolekcja Tallinder! Koncern LPP rezygnuje z rozwoju najmłodszej marki

Najbardziej ekskluzywna marka w portfolio koncernu LPP przetrwała na rynku zaledwie osiem miesięcy. Tallinder miał odpowiadać na potrzeby wymagającego klienta, szukającego klasycznych ubrań oraz dobrej jakości. Okazało się jednak, że marka nie poradziła sobie na polskim rynku, a finansowe straty przerosły oczekiwania koncernu.

TallinderTallinder Tallinder Tallinder - wnętrze jednego z salonów marki

O nowej marce koncernu LPP, właściciela między innymi Reserved czy Mohito , pisałyśmy na początku 2016 roku. Oferta debiutującego wówczas brandu o nazwie Tallinder kierowana była do osób powyżej 30 roku życia, ceniących ponadczasowe i eleganckie rozwiązania oraz bardzo dobrą jakość produktów. W pierwszych materiałach prasowych mogłyśmy przeczytać, że " TALLINDER pragnie odpowiadać na potrzeby tych, którzy cenią sobie komfort, wyrafinowany styl i gustowne projekty". Nowa marka miała konkurować z takimi brandami jak Tommy Hilfiger, Massimo Dutti, Ralph Lauren czy polskie Simple oraz Deni Cler. Na premierową prezentację LPP zaprosiło najważniejsze osoby z branży mody, celebrytów oraz blogerów. W lutym 2016 roku otwarto pierwsze sklepy w Polsce oraz planowano uruchomienie sklepu internetowego.

Zobacz wideo

Nowa, jesienno-zimowa kampania TallinderNowa, jesienno-zimowa kampania Tallinder Mat. prasowe Mat. prasowe

Jednak 6 września br. zarząd spółki odzieżowej LPP SA  poinformował, że rezygnuje z rozwoju marki Tallinder. W oficjalnym komunikacie podano, że poziom sprzedaży okazał się być trzykrotnie niższy niż zakładano, a szacunkowe straty za rok 2016 mogą wynieść nawet 20 milionów złotych. Karolina Kaczmarczyk, strateg w One Eleven w rozmowie z serwisem Wirtualne Media wymieniła trzy powody niepowodzenia nowej marki. Pierwszy to brak znanych twarzy w kampaniach Tallinder.

Polski konsument przyzwyczaja się do romansów mody mainstreamowej ze światem wybiegów lub czerwonego dywanu. Głównie dzięki działaniom H&M oraz Reserved angażujących do współpracy znane modelki, projektantów czy celebrytów, takich jak: Georgia Jagger i Jerry Hall, Cara Delevingne, Karl Lagerfeld. Twarze marki lub kolekcji to już niemal must have kategorii, nie tylko w segmencie mainstream - tłumaczy Kaczmarczyk.

Powód drugi to wystrój sklepów marki, zbyt elegancki i za bardzo dystansujący potencjalnego klienta. Projekt salonu opracowało znane na świecie biuro Brinkworth, która ma na swoim koncie współpracę m.in. z takimi markami jak Hugo Boss . W jasnych, nowoczesnych wnętrzach dominowały takie materiały jak drewno oraz kamień. W lutym 2016 roku wiceprezes LPP Hubert Komorowski podawał, że budowa nowych sklepów Tallinder może pochłonąć nawet 17 milionów złotych!

Powód trzeci to powiązanie ze sztandarową marką koncernu LPP - mainstreamowym Reserved, który w swojej ofercie także posiada klasyczne ubrania, jednak w dużo niższej niż Tallinder cenie.  Dla przeciętnego klienta oferta sporo droższej marki LPP nie różniła się znacząco od tego, co kupić można w salonach tańszego Reserved. I chociaż jakość ubrań i dodatków Tallinder, których produkcja w 70% odbywała się na terenie Europy (głównie we Włoszech, Portugalii oraz Turcji) była sporo wyższa od tej oferowanej w Reserved, nie przełożyło się to na zyski marki.

Dziennikarz Michał Zaczyński tak skomentował informację o likwidacji marki Tallinder na Facebooku.

Kiepski marketing, brak komunikacji, powielanie patentów firm większych i ciekawszych (patrz H&M), a do tego otwieranie pierwszych sklepów w małych miastach zamiast w stolicy (w Warszawie otworzono go dopiero w... te wakacje), gdzie klientów na droższą, może bardziej wyszukaną modę jest więcej. To żadna zarozumiałość ze strony warszawiaka tylko statystyki, fakty i specyfika rynku mody w każdym kraju. Największy popyt jest w najważniejszych ośrodkach gospodarczych.

Sklepy marki Tallinder będą kontynuowały działalność do końca lutego 2017 roku, do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima 2016.

Nowa, jesienno-zimowa kampania TallinderNowa, jesienno-zimowa kampania Tallinder Nowa, jesienno-zimowa kampania Tallinder Nowa, jesienno-zimowa kampania Tallinder

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.