Czy ck2 będzie dla Millenialsów tym, czym dla nas w latach 90. był CK One Calvina Kleina?

Dagmara Łacny
CK One Calvina Kleina, zapach który pojawił się na rynku w 1994 roku, był prawdziwą rewolucją. Po raz pierwszy w historii perfumiarstwa pojawił się produkt nazywany uniseks, kierowany zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. Czy ck2 określany mianem "gender-free" może powtórzyć sukces swojego poprzednika?

Ck OneCk One Calvin Klein Calvin Klein

Dla mojego pokolenia lata 90. były początkiem nastoletniego życia. Czasem, w którym słuchaliśmy Pearl Jam oraz Soundgarden, nosiliśmy koszule w kratę oraz Martensy, oglądaliśmy MTV, które wtedy było jeszcze telewizją muzyczną i szukaliśmy akceptacji w grupie naszych rówieśników. CK One było naszym pierwszym "dorosłym zapachem", idealnie wpisującym się w młodzieńcze życie, które wówczas rozpoczynaliśmy.

Generacja X pachnie tak samo

CK One Calvina Kleina zadebiutował na rynku w 1994 odnosząc niewyobrażalny sukces. W ciągu pierwszych 10 dni zarobił ponad 5 milionów dolarów, a rok później był najbardziej popularnym i najlepiej sprzedającym się zapachem. Umiejętne połączenie nut określanych jako typowo damskie, zmieszano z tymi, które najczęściej pojawiały się w męskich perfumach. Cytrynę i bergamotkę otoczono akordami owocowymi (mandarynka, papaja, ananas), kwiatowymi (fiołek, jaśmin, róża)  oraz przyprawowymi (gałka muszkatołowa i kardamon). Całość podkreślała zielona herbata, mech dębowy, drzewo cedrowe, sandałowe, żywica i syntetyczne piżmo. Zapach zamknięto w minimalistycznym przezroczystym flakonie przypominającym piersiówkę.

CK OneCK One Kate Moss stała się głosem pokolenia ówczesnych 20-latków Kate Moss stała się głosem pokolenia ówczesnych 20-latków

Równie ważna co zapach okazała się kampania reklamowa skierowana do młodego odbiorcy. Jej twarzą została 20-letnia wówczas Kate Moss, której androgyniczna uroda, podkreślona dodatkowo serią czarno-białych zdjęć fotografa Stevena Maisela, doskonale oddawała ducha tamtej epoki. Kampania, której hasłem przewodnim było zdanie "One for All" stała się manifestem młodego pokolenia.

Od momentu debiutu CK One na rynku pojawiło się ponad 20 wariacji oraz specjalnych edycji kultowego zapachu. Jednak to oryginalna formuła zamknięta w minimalistycznym flakonie cieszy się nieustającą popularnością. Pokolenie 35+ sięga po mnie z sentymentu, ale perfumy trafiają również do młodszego klienta.

ck2 gender free

Po 21 latach Calvin Klein postanowił stworzyć zapach skierowany do młodego pokolenia określanego mianem Millenialsów. Perfumy mają być odbiciem idei, przekonań i emocji współczesnych dwudziestolatków. ck2 celebrować ma różnorodność relacji między dwojgiem ludzi. Dwóch indywidualności, definiowanych przez to kim są, a nie co sobą reprezentują. To jeden zapach dla mężczyzny i kobiety. Tworzący doświadczenie, które wspólnie mogą dzielić w miłości, pożądaniu i przyjaźni. Razem ponad stereotypami, gender-free : to główne hasła określające najnowszy zapach Calvina Kleina.

Calvin KleinCalvin Klein ck2 ck2

ck2 to zapach o dwóch obliczach, łączy miejski styl z naturą i świeżością. Otwiera go zaskakujący aromat pikantnego wasabi uzupełniony ogrzewającym słonecznym akordem mandarynki oraz absolutu z liści fiołka. Energia płynąca z kwiatowych nut irysa i róży pulsuje w sercu zapachu. Wraz z nią pojawia się charakterystyczny akord mokrego chodnika po deszczu - mineralny aromat generujący elektryczną świeżość. Na koniec, jaśmin wzmocniony zapachem wetiwerii miesza się z kremowo-korzenną nutą drzewa sandałowego oraz zmysłowego piżma. Flakon reinterpretuje minimalizm swojego poprzednika. Lśniąca, zaokrąglona szklana butelka stoi na masywnym korku. Futurystyczny design flakonu ponownie jak w latach 90. określany jest mianem "cool".

Czy w czasach selfie, snapchata i vlogów nowy zapach może stać się głosem swojego pokolenia? Przez ponad 10 lat udawało się to CK One, czy "dwójka" zdoła powtórzyć ten sukces? Czas pokaże.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA