W czym tkwi sukces Kenzo - odtwarzamy stylizacje z najnowszej kolekcji

Kasia Żechowicz
18.10.2016 12:00
Kenzo

Kenzo (Imaxtree)

O Kenzo głośno jest ostatnio za sprawą wyjątkowej współpracy, która nawiązała się pomiędzy domem domy o japońskich korzeniach a sieciówką H&M. Zanim dotrzemy na coroczną bitwę o projektanckie ubrania, przyglądamy się marce Kenzo odtwarzając jej historię i stylizacje z ostatniej jesienno-zimowej kolekcji.

Na czym polega sukces Kenzo i dlaczego warto posiadać ubrania z ich metką? Odpowiedź jest tak samo zawiła jak projekty tej marki. Kenzo Takada to jeden z pierwszych japońskich projektantów, którym udało się podbić europejski rynek. Zadebiutował on w Paryżu na początku lat 70., a był to moment, gdy na wybiegach królowały jedynie rodzime marki. Kenzo zachwycił europejską klientelę oryginalnością swoich kreacji. Jednak najbardziej dziękujemy mu za to, że wprowadził na Stary Kontynent zupełnie nowe, innowacyjne dla nas akcenty dalekiej, japońskiej kultury. Kenzo jako pierwszy skomercjalizował kimono sprawiając, że przestało być ono jedynie tradycyjnym elementem japońskiego ubioru, a stało się czymś modnym, chic, popularnym wśród kobiet z różnych stron świata. Co najlepsze, dzięki Kenzo, na co dzień zaczęto je nosić również w Japonii! Tamtejsze "fashionistki", wiernie śledząc europejskie trendy, wreszcie doceniły zasoby własnej kultury. Za co jeszcze uwielbiamy Kenzo?

 

Elektryzujące kolory

W stylu KenzoImaxtree - Kenzo Fall 2016 / Kolaż Avanti24

 

Mocna i kontrastowa kolorystyka w projektach Kenzo wynika z japońskiej estetyki, z której wywodzi się marka. Pomyślmy o dziecięcych kreskówkach, czy znanych japońskich anime, na przykład Pokemon. W kluczowych momentach bohaterowie kreśleni są na tle bardzo kontrastowego tła lub wyraźnych kształtów. Operuje się takimi kolorami jak pomarańcz, żółt, fiolet, zieleń, indygo, czerwień, które zestawione razem ostro oddzielają granice poszczególnych figur. To samo dzieje się w modzie - Kenzo uwielbia mocne wzory i kolory za pomocą których tworzy specyficzną atmosferę, czasami prawie jak z japońskiej kreskówki.

 

Wzory zwierzęce

W stylu KenzoImaxtree - Kenzo Fall 2016 / Kolaż Avanti24

 

Zwierzęcy wzór w lamparta, zebrę lub tygrysa to jeden z ulubionych motywów Kenzo. Tygrys bardzo często pojawia się w japońskich kreskówkach i anime. Wynika to z faktu, że w tamtejszej kartografii tworzy on jedną z figur gwiazdozbioru, a postać tygrysa pojawiła się również w azjatyckiej mitologii. W przeszłości wierzono, że tygrys jest królem wszystkich bestii. Nic więc dziwnego, że marka Kenzo, która uwielbia korzystać z zasobu japońskich symboli, uczyniła z niego jeden ze swoich najbardziej charakterystycznych elementów. W limitowanej kolekcji Kenzo dla H&M tygrys pojawia się na bluzach, kurtkach i spodniach i zestawiany jest z motywami zebry czy lamparta.

 

Kraj kwitnącej wiśni

W stylu KenzoImaxtree - Kenzo Fall 2016 / Kolaż Avanti24

 

Japonia nazywana jest krajem kwitnącej wiśni i faktycznie w folkowym wzornictwie z tego kraju kwiaty pojawiają się bardzo często. To samo dzieje się na ubraniach i dodatkach Kenzo. Spotkamy tu nie tylko różowe kwiaty wiśni, ale również japońskie irysy czy róże. Projektant marki dodatkowo łączy je z innymi wzorami, na przykład zmodyfikowanym kolorystycznie deseniem zebry czy tygrysa.

A oto inne ubrania i dodatki w stylu Kenzo:

Więcej modnych ubrań i dodatków znajdziesz w sklepie Avanti

Więcej o:
Zobacz także
  • Efekt winylu Trend: efekt winylu - zobacz jak robią to projektanci
  • Kenzo i H&M Kenzo i H&M - kolejna kolekcja słynnej sieci sklepów z projektantami
  • Chusty i apaszki do stylizacji Kolorowe chusty marki Kenzo, Guess i Versace