Są takie modele ubrań i dodatków, które nie wychodzą z mody od kilkudziesięciu lat i można zaryzykować stwierdzenie, że ich sława nigdy nie przeminie. Dlaczego? Bo to przedmioty kultowe. Symbole czasów, w których powstały, najlepsza wizytówka marek i projektantów, którzy je stworzyli oraz integralna część najlepszych wspomnień pokoleń, które miały to szczęście, że były świadkami ich "narodzin".
Buty Reebok Freestyle i symbole lat 80. Buty Reebok Freestyle i symbole lat 80. Buty Reebok Freestyle i symbole lat 80.
Lata 80. należały m.in. do butów Reebok Freestyle & Workout. Trudno znaleźć osoby, które nie znają tych charakterystycznych sneakersów, chociaż zaczynały one jako buty na... fitness. Dzisiaj już raczej nikt w nich nie ćwiczy, za to stały się elementem stylizacji do szkoły, pracy, na wakacje, na spotkania z przyjaciółmi, a nawet na imprezę. Często pokazują się w nich gwiazdy wielkiego formatu, m.in. Miranda Kerr i Alicia Keys. Na polskim podwórku widoczne są chociażby w outfitach najbardziej poczytnych blogerek - Pauli Jagodzińskiej (Beauty Fashion Shopping) czy Kasi Szymków (Jestem Kasia).
Buty Reebok Workout i symbole lat 90. Buty Reebok Workout i symbole lat 90. Buty Reebok Workout i symbole lat 90.
Ale Reebok Freestyle & Workout to 30 lat historii. Ponad koniec lat 80. wystąpiły w słynnych teledyskach, a dekadę później były elementami ubioru bohaterów kultowych produkcji.
Buty Reebok Freestyle i symbole lat 00. Buty Reebok Freestyle i symbole lat 00. Buty Reebok Freestyle i symbole lat 00.
Marka Reebok na urodziny modeli Freestyle & Workout przygotowała niespodziankę dla fanów. Historia związana z przemianą butów, które ewoluowały od butów przeznaczonych do fitnessu po obowiązkowy element codziennego stylu, stała się pretekstem do nawiązania współpracy z pochodzącym z Tokio ilustratorem Rimo. Artysta zabiera nas w podróż przez ostatnie trzy dekady i zgłębia kulturowy status tych dwóch najbardziej znanych modeli butów.
Stworzona przez Rimo seria ilustracji prezentuje przemianę butów, jaka nastąpiła przez ostatnie trzy dekady - od momentu wprowadzenia ich na rynek w latach 80. aż do czasów obecnych. Przez ten czas modele Freestyle & Workout podążały za zmianami zachodzącymi w kulturze i modzie ulicznej - na szczęście zachowały przy tym swój indywidualny, charakterystyczny styl.
Dla marki ta kampania to także okazja do wspomnień i postawienia nam wszystkim pytania, jakie przedmioty z teraźniejszości mogą nas definiować za 30 lat. Warto śledzić hasztagi na Instagramie #ClassicTimeTraveler #ReebokClassicPolska i sprawdzić, jakie rzeczy mają dla innych osób wartość sentymentalną.