Muzyczny trend utrzymuje się od czasu pamiętnego pokazu Dolce&Gabbana z 2008 roku, kiedy to modelki miały na sobie t-shirty z podobizną Davida Bowiego. Muzyczne koszulki to nie tylko świetny element miejskiej stylizacji, ale sposób na powiedzenie całemu światu kogo lubimy słuchać. Zobaczcie, kto najczęściej gości w kolekcjach popularnych marek.
Johnny Rotten - wokalista tego brytyjskiego zespołu - nigdy nie grzeszył urodą, dlatego jego facjaty raczej nie spotkamy na zbyt wielu koszulkach. Popularniejsza jest za to żółta okładka debiutanckiej płyty "Never Mind The Bollocks" z charakterystyczną czcionką autorstwa Jamie'go Reida. Ten sam człowiek jest również odpowiedzialny za słynny rysunek przedstawiający królową Elżbietę II z agrafką w... nosie.
Na fali powrotu lat 90. na sklepowe półki wróciły koszulki z zespołem Nirvana. Jeśli lubicie stylgrunge, to w waszej szafie po prostu nie może zabraknąć Kurta Cobaina. Muzyk chyba nie byłby zadowolony z takiego obrotu spraw, ponieważ od początku gardził modą i był przeciwnikiem popularyzacji kultury grunge.
David Bowie podobnie jak Kurt Cobain kreował modę, ale w przeciwieństwie do tego drugiego nie miał z tym problemu. Brytyjski artysta jest odpowiedzialny nie tylko za rozwój muzyki, zawdzięczamy mu popularyzację m.in. wzorzystych kombinezonów, butów na koturnie i białych garniturów. Jego twarz z okładki płyty "Aladdin Sane" zdobiła już tysiące koszulek, m.in. te z pokazu Dolce&Gabbana z 2008 roku.
Czwórka z Liverpoolu to kolejny ulubiony zespół popularnych marek. W aktualnej ofercie H&M znajdziecie m.in. top z podobizną Johna Lennona i z okładką płyty "Abby Road". The Beatles i ich twórczość stała się na tyle rozpoznawalna, że zamiast zdjęcia zespołu na koszulkach i bluzach znalazły się również tytuły piosenek, np.: "Can't Buy me Love" i "Help". Dlaczego? Tego chyba nikomu nie trzeba wyjaśniać!
Ten brytyjski zespół jest właścicielem jednego z najbardziej rozpoznawalnych logotypów w historii muzyki popularnej. Każdy przecież wie, do kogo należy słynny język! Autorem wysuniętego jęzora jest John Pasche - student Royal College of Art. Mick Jagger, który poszukiwał nowego logo dla The Rolling Stones, natrafił na prace Pasche'a i zlecił mu wykonanie znaku dla formacji za 50 funtów!
A czy wy jesteście posiadaczami koszulki z ulubionym zespołem?