Diane von Fürstenberg (ur. w 1946 roku w Belgii), zawsze niezależna, za cel postawiła sobie stworzenie wizerunku kobiety liderki: silnej, pięknej i elegancko ubranej. Takiej jak ona. Postanowiła, że z kobiecości uczyni główny atut i konsekwentnie realizuje tę ideę do dzisiaj.
Gdy w roku 1970 przyjechała do Nowego Jorku, w walizce miała 12 dżersejowych sukienek, które zaprojektowała i uszyła w fabryce Angelo Ferretiego we Włoszech. Zachęcona przez Dianę Vreeland, redaktor mody magazynu 'Vogue', postanowiła zmierzyć się ze światem mody.
Efekt to zaprojektowana w 1974 roku kopertowa sukienka, która zrewolucjonizowała damską garderobę. Inspirowana japońskim kimonem miała łączyć swobodę, kobiecość i elegancki, praktyczny styl. Stała się synonimem niezależności i kobiecej siły, a w ciągu dwóch lat sprzedała się w milionie egzemplarzy. Wówczas to Diane nadano tytuł 'najlepiej sprzedającej się projektantki od czasów Coco Chanel'.
W latach 90. firmę Diane dotknął kryzys i zrezygnowała z projektowania. Wróciła do branży w 1997 roku. To był czas, gdy kobiety szukały w second handach kopertowych sukienek w stylu lat 70., Diane postanowiła zatem odświeżyć ten kultowy model. Wkrótce stworzyła pełną kolekcję damską i przekształciła firmę w luksusową markę, uzupełniając jej portfolio o biżuterię, okulary, buty, a nawet akcesoria do wystroju wnętrz.
Jej kolekcje dowodzą, że wie, jak to osiągnąć.
* w 1974 roku Diane projektuje kopertową sukienkę, która staje się znakiem firmowym marki
* w 1979 roku powstaje pierwszy zapach - Tatiana, dedykowany córce projektantki
* w 1985 roku Fürstenberg otwiera pierwszy salon przy nowojorskiej 5th Avenue i wprowadza na rynek linię kosmetyków 1997 to rok, w którym po fazie kryzysu i długów Diane ponownie uruchamia firmę
* w 2001 roku pojawia się pierwsza kolekcja Ready to Wear w latach 2004-2008 Diane lansuje linię biżuterii, kostiumów kąpielowych oraz butów
* w roku 2010 Yvan Mispealere zostaje dyrektorem kreatywnym marki w roku 2011 pojawia się najnowszy zapach projektantki Diane
Charakterystyczne detale i elementy:
* motyw plecionki na torebkach ze skóry i rafii (projektantka uważa plecioną skórę za synonim luksusu i elegancji)
* dżersejowa podkreślająca sylwetkę sukienka o kopertowej górze
* wzorzyste, ultrakolorowe tkaniny (projektantka jest wielką zwolenniczką wszelkich wzorów, zwłaszcza animal prints), nie tylko na ubraniach, ale również na akcesoriach i butach
* metalowe elementy przy torebkach (najczęściej motyw łańcucha) i detale w kolorze złota
* elementy z pasków na butach (albo w formie sznurowania wokół stopy lub łydki, albo ozdobnych szamerunków)
Formalnie jest księżniczką. Tytuł i nazwisko von Fürstenberg zawdzięcza małżeństwu z księciem i projektantem Egonem von Fürstenberg.
Projektantka jest autorką kilku książek, m.in. poradnika: Księga piękna: jak być bardziej atrakcyjną, pewną siebie i zmysłową.
W 2005 roku została nagrodzona przez CFDA za całokształt dokonań w modzie i wkład wniesiony w przemysł odzieżowy.
Marka DVF ma ponad 60 sklepów w 72 krajach całego świata.
Sukienka kopertowa projektu Diane znalazła się w kolekcji kostiumów The Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku.
Diane zaprojektowała wnętrza pokoi i apartamentów w hotelu Claridge's w Londynie.
W 1985 roku w Paryżu otworzyła wydawnictwo Salvy.