Historia marki ETRO rozpoczęła się w 1968 roku, kiedy Gerolamo ETRO ( nazywany Gimmo) otworzył fabrykę tkanin. Jego umiłowanie piękna i podróży wyrażało się ręcznie wykonywanymi szlachetnymi tkaninami barwionymi na urzekające kolory i zdobionymi wzorami z najbardziej odległych zakątków globu. Podróżując, Gimmo odkrył w Indiach wzór paisley wzorowany na gałązkach indyjskiej sosny. Szybko zastosował go na nowo na tkaninach, co okazało się przełomem w historii firmy, a paisley został znakiem firmowym marki.
Stopniowo do Gimmo dołączały dzieci: Jacopo, Kean, Ippolito i Veronica, i wkrótce ETRO stało się rodzinnym interesem. Każde z dzieci zajmuje się czym innym: Jacopo odpowiada za kolekcję akcesoriów do wnętrz i tkaniny; Kean, nazywany duszą firmy, za zapachy i kolekcję ubiorów męskich; Ippolito skupia się na zarządzaniu marką i finansach, a Veronica trzyma pieczę nad kolekcją damską.
Klan ETRO, rozmiłowany w podróżach, sztuce i historii, przemyca do swoich projektów elementy, które czerpie z literatury czy malarstwa. To rodzina nad wyraz kulturalna - z upodobaniem kolekcjonuje dzieła sztuki, wspiera włoskie muzea, projektuje na potrzeby filmu i teatru, angażuje się w przedsięwzięcia artystyczne. ETRO jest niemal tożsame ze... stylem życia. Dobrym stylem.
* w 1968 roku Gimmo ETRO zakłada firmę tekstylną
* rok 1983 to otwarcie butiku ETRO w Mediolanie, przy Via Bigli. Oferuje odzież, krawaty, apaszki i duże chusty
* w 1985 roku powstaje linia akcesoriów do wyposażenia wnętrz: poszewki na pościel, narzuty, lampy, osłonki na donice oraz dekoracyjne poduszki
* w roku 1985 ETRO wchodzi na rynek japoński, w tym samym roku powstaje flagowy salon marki przy Via Montenapoleone w Mediolanie oferujący kolekcje damskie i męski pret -a - porter
* pierwszy zapach - Heliotrope marka wprowadza do sprzedaży w 1989 roku
* rok 1994 to debiut ETRO na wybiegach
* w 2010 roku powstaje Butik "Mood" z kolekcją ETRO Home ( uzupełniają ją perfumy, balsamy, biżuteria i torebki)
Opaska 610 zł, naszyjnik 700 zł, bransoletki 800 zł, torebka 1060 zł, perfumy 480 zł
* wzór paisley umieszczany na tkaninach, materiałach obiciowych i akcesoriach w różnych kombinacjach kolorystycznych
* wypukłe hafty i aplikacje z kamieni, pereł i cekinów, widoczne na akcesoriach, zwłaszcza torebkach
* metalizowane tkaniny inspirowane sztuką Orientu
* zwiewne maxi i spodnie szarawary
* gorsetowe albo asymetryczne góry sukni
* ozdoby na butach w formie frędzli i pasków tkaniny wiązanych wokół kostki
* łączenie skóry z tkaniną
* Butiki ETRO można znaleźć w najważniejszych miastach włoskich ( Rzym, Mediolan, Werona, Wenecja, Florencja, Bolonia), a także w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie, Moskwie, Tokio czy Hongkonkgu
* Rodzina ETRO to kolekcjonerzy. W ich zbiorach znajdują się antyczne książki i ryciny, kostiumy sceniczne rosyjskiego baletmistrza Nurejewa, stroje mszalne z XV i XVI wieku oraz bogatę kolekcję strojów retro
* Tkaniny ETRO wykorzystał Franco Zefirelli do dekoracji paryskiego domu Marii Callas w filmie " Callas Forever"
* Projektanci ETRO wraz z włoską edycją magazynu VOGUE są autorami niezwykłego szala, zaprojektowanego dla uczczenia 50. rocznicy rekonstrukcji mediolańskiej La Scali
* Znakiem firmowym marki jest mityczny Pegaz symbolizujący " towarzysza podróży po świecie nieograniczonej wyobraźni"