Poznaj markę: Etro

Powstała z miłości do piękna marka ETRO firmuje kolekcje eleganckie, ekskluzywne i niepowtarzalne. Pożądane i na Rodeo Drive, i w Dubaju
Założyciel marki Gimmo ETRO i Daniela Ferretti Założyciel marki Gimmo ETRO i Daniela Ferretti Fot. mat. prasowe

Początki

Historia marki ETRO rozpoczęła się w 1968 roku, kiedy Gerolamo ETRO ( nazywany Gimmo) otworzył fabrykę tkanin. Jego umiłowanie piękna i podróży wyrażało się ręcznie wykonywanymi szlachetnymi tkaninami barwionymi na urzekające kolory i zdobionymi wzorami z najbardziej odległych zakątków globu. Podróżując, Gimmo odkrył w Indiach wzór paisley wzorowany na gałązkach indyjskiej sosny. Szybko zastosował go na nowo na tkaninach, co okazało się przełomem w historii firmy, a paisley został znakiem firmowym marki.

Veronica ETRO Veronica ETRO Fot. mat. prasowe

Rodzinny interes

Stopniowo do Gimmo dołączały dzieci: Jacopo, Kean, Ippolito i Veronica, i wkrótce ETRO stało się rodzinnym interesem. Każde z dzieci zajmuje się czym innym: Jacopo odpowiada za kolekcję akcesoriów do wnętrz i tkaniny; Kean, nazywany duszą firmy, za zapachy i kolekcję ubiorów męskich; Ippolito skupia się na zarządzaniu marką i finansach, a Veronica trzyma pieczę nad kolekcją damską.

Tkanina ETRO ze wzorem paisley Tkanina ETRO ze wzorem paisley Fot. mat. prasowe

Dolce Vita

Klan ETRO, rozmiłowany w podróżach, sztuce i historii, przemyca do swoich projektów elementy, które czerpie z literatury czy malarstwa. To rodzina nad wyraz kulturalna - z upodobaniem kolekcjonuje dzieła sztuki, wspiera włoskie muzea, projektuje na potrzeby filmu i teatru, angażuje się w przedsięwzięcia artystyczne. ETRO jest niemal tożsame ze... stylem życia. Dobrym stylem.

- Hasło "dolce vita" w pełni oddaje naszego ducha - mówi Kean. - A moment, w którym ojciec wprowadził nas do firmy, był najlepszym w naszym życiu!

Dodatki ETRO Dodatki ETRO Fot. mat. prasowe

Najważniejsze wydarzenia

* w 1968 roku Gimmo ETRO zakłada firmę tekstylną

* rok 1983 to otwarcie butiku ETRO w Mediolanie, przy Via Bigli. Oferuje odzież, krawaty, apaszki i duże chusty

* w 1985 roku powstaje linia akcesoriów do wyposażenia wnętrz: poszewki na pościel, narzuty, lampy, osłonki na donice oraz dekoracyjne poduszki

* w roku 1985 ETRO wchodzi na rynek japoński, w tym samym roku powstaje flagowy salon marki przy Via Montenapoleone w Mediolanie oferujący kolekcje damskie i męski pret -a - porter

* pierwszy zapach - Heliotrope marka wprowadza do sprzedaży w 1989 roku

* rok 1994 to debiut ETRO na wybiegach

* w 2010 roku powstaje Butik "Mood" z kolekcją ETRO Home ( uzupełniają ją perfumy, balsamy, biżuteria i torebki)

Opaska 610 zł, naszyjnik 700 zł, bransoletki 800 zł, torebka 1060 zł, perfumy 480 zł

ETRO ETRO Fot. mat. prasowe

Charakterystyczne detale ETRO

* wzór paisley umieszczany na tkaninach, materiałach obiciowych i akcesoriach w różnych kombinacjach kolorystycznych

* wypukłe hafty i aplikacje z kamieni, pereł i cekinów, widoczne na akcesoriach, zwłaszcza torebkach

* metalizowane tkaniny inspirowane sztuką Orientu

* zwiewne maxi i spodnie szarawary

* gorsetowe albo asymetryczne góry sukni

* ozdoby na butach w formie frędzli i pasków tkaniny wiązanych wokół kostki

* łączenie skóry z tkaniną

ETRO ETRO Fot. mat. prasowe

Ciekawostki

* Butiki ETRO można znaleźć w najważniejszych miastach włoskich ( Rzym, Mediolan, Werona, Wenecja, Florencja, Bolonia), a także w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie, Moskwie, Tokio czy Hongkonkgu

* Rodzina ETRO to kolekcjonerzy. W ich zbiorach znajdują się antyczne książki i ryciny, kostiumy sceniczne rosyjskiego baletmistrza Nurejewa, stroje mszalne z XV i XVI wieku oraz bogatę kolekcję strojów retro

* Tkaniny ETRO wykorzystał Franco Zefirelli do dekoracji paryskiego domu Marii Callas w filmie " Callas Forever"

* Projektanci ETRO wraz z włoską edycją magazynu VOGUE są autorami niezwykłego szala, zaprojektowanego dla uczczenia 50. rocznicy rekonstrukcji mediolańskiej La Scali

* Znakiem firmowym marki jest mityczny Pegaz symbolizujący " towarzysza podróży po świecie nieograniczonej wyobraźni"

Więcej o:
Copyright © Agora SA