Łódzka Rajtuza: Jak marka Gabriella promuje łódzkie zabytki

Dagmara Łacny
Każdy sposób na ciekawą promocję miasta jest dobry. Z tego założenia wyszła także łódzka marka Gabriella, która postanowiła ozdobić damskie rajstopy detalami najbardziej kojarzącymi się z Łodzią. Macie dość kiczowatych magnesów na lodówkę czy kolejnego kubka z wizerunkiem miasta? A co powiecie na taką promocję?

Łódzka Rajtuza to projekt, który ma za zadanie nie tylko promowanie miejskich zabytków, ale także przypominanie o pończoszniczych korzeniach miasta włókniarek. W regionie łódzkim rocznie produkowanych jest ponad 120 milionów par rajstop, co stanowi 89% całej produkcji krajowej. Najbardziej znane marki, takie jak Gabriella, Marilyn, Adrian czy Gatta pochodzą właśnie z tego regionu.

Na rajtuzie znajdują się najbardziej charakterystyczne obiekty łódzkiego krajobrazu: brama przy byłych zakładach Izreala Poznańskiego, Tadeusz Kościuszko dumnie stojący na cokole na Placu Wolności, stare fabryki i kominy

GabriellaGabriella Łódzka Rajtuza Łódzka Rajtuza

Łódzka Rajtuza powstała by promować nasze miasto i pokazywać, że duży przemysł może być kreatywny - mówi Sebastian Krajda, menadżer marki Gabriella.

Rajtuzy będzie można kupić podczas Urban Christmas Festival w Art Inkubatorze w Łodzi (5-6.12.). Od 6.12 będą również dostępne na www.e-gabriella.com.pl, na wyspie handlowej marki Gabriella w Manufakturze i w sklepach partnerskich.

W grudniowym numerze Avanti znajdziecie kupon rabatowy na 30% rabat (obowiązuje do 6 grudnia, także na Łódzką Rajtuzę).

 

Łódź inspiruje kreatywnych projektantów

Pałac Poznańskiego, ulica Piotrkowska czy Księży Młyn to jedne z najbardziej rozpoznawalnych miejsc Łodzi. Charakterystyczna architektura miasta włókniarek zainspirowała Agnieszkę Urbaniak - Butterworth do stworzenia kolekcji oryginalnych płaszczy i kurtek przeciwdeszczowych ozdobionych zdjęciami starych budynków przemysłowych. Na nadruki wybranych zostało pięć fotografii przedstawiających najbardziej charakterystyczne punkty miasta - ulica Piotrkowska, Księży Młyn, Manufaktura, Pałac Poznańskiego oraz nieco mniej znana przędzalnia braci Muehle.

Płaszcze przeciwdeszczowe ButterworthPłaszcze przeciwdeszczowe Butterworth fot. mat. prasowe fot. mat. prasowe

GOUDA WORKS Daniela Tworskiego to kolejny przykład na bardzo ciekawą promocję współczesnej Łodzi. T-shirty, bluzy oraz torby z grafikami nawiązują przede wszystkim do łódzkich dzielnic, wykorzystując popkulturowe inklinacje. Gwiezdne Chojny, Beauty Bałuty czy City of God z wkomponowanym w tetrisowe tło herbem miasta zdobyły ogromną popularność wśród łodzian, a ubrania produkowane w małych seriach wyprzedają się w błyskawicznym tempie. I choć sam twórca marki pochodzi z sąsiadującego z Łodzią Zgierza, to często podkreśla, że:

Nie chce poprawiać wizerunku miasta, a jedynie podkreślać jego charakter. - Szanuję tych, dla których to zakurzone piękno jest widoczne, bo nie mam już czasu na ciągłe pieprzenie niektórym łodzianom, że mają pod sobą piękno Ziemi Obiecanej. Odzież to jedynie pomysł na zwrócenie uwagi - mówi.

Gouda WorksGouda Works Gwiezdne Chojny Gwiezdne Chojny

Zobacz wideo
Jak podoba ci się projekt Łódzka Rajtuza?
Copyright © Agora SA