Panowie niekoniecznie lubią w nieskończoność wędrować po sklepach. Większość nawet tego nie znosi. Ci mężczyźni tym chętniej powitają możliwość kupowania odzieży przez Internet . Niestety, wciąż mało jest sklepów, które taką możliwość oferują panom. Być może nie wierzą w sukces takiego przedsięwzięcia, być może wolą by kto inny przetarł im szlaki.
Na taki krok zdecydowała się firma Natalie Massenet, która jest właścicielką sklepów The Outnet i Net-a-Porter. Sukces tych dwóch butików (Net-a-Porter odwiedza miesięcznie 2,5 miliona internautów) i coraz większa liczba maili od męskich fanów strony, doprowadziła do otwarcia wyłącznie męskiego butiku . Tak powstał Mr Porter .
Założenie od początku było takie, że to panie zaczną robić tam zakupy dla swoich mężczyzn, i z czasem nauczą ich z tego korzystać, bo sposób poruszania się po witrynie jest bardzo podobny.
W butiku można kupić rzeczy ekskluzywne , od najlepszych marek. Znajdziemy tu m.in.: Yves Saint Laurent, Maison Martin Margiela, Gucci, Ralph Lauren, Viktor & Rolf, Lanvin, Balenciaga.
Okulary przeciwsłoneczne Rafa Simonsa czekają na panów w Mr Porter
Ciekawostką jest zakładka o nazwie 'wardrobe menager', gdzie mężczyźni mogą wirtualnie udzielać sobie porad, wymieniać uwagi i tworzyć swoje osobiste listy zakupów. Do tego sklep oferuje pełen zestaw newsów, rad i informacji o tym, co aktualnie dzieje się w modzie męskiej.
Natalie, choć dalej zarządza firmą, nie jest już jej właścicielką. Niedawno dołączyła do koncernu modowego, Richemont, który posiada w swoim pakiecie także Cartiera, Chloe, Piageta i inne luksusowe marki. W planach jest też powstanie sklepu z odzieżą dziecięcą oraz kosmetykami, bo skoro firma wyczuła że pieniądze w tym sektorze leżą wręcz 'na ulicy', to na pewno nie odpuści.
Jedną z ikon stylu Mr Porter jest Mick Jagger
W tym samym czasie trwają prace nad odświeżeniem witryny z modą męską Gilt , która ma ruszyć w lipcu 2011 roku. W ofercie znajdą się ubrania, obuwie, urządzenia sportowe, akcesoria sportowe i gadżety najznamienitszych, ekskluzywnych firm takich jak A. Testoni, Calvin Klein, John Varvatos, Ralph Lauren, Burberry, Dunhill czy Roland Mouret. Wszystkie artykuły dostępne będą w regularnych cenach, przez cały sezon.
Więcej: