Poznaj markę: Narciso Rodriquez

Ubieranie kobiet jest jego pasją. I misją. Minimalista, łączy perfekcyjne krawiectwo z haute couture i latynoskim kultem ciała

Projektując, chce sprawiać przyjemność kobietom, bo wierzy, że wszystkie są piękne, niezwykłe i inspirujące. Misja, którą realizuje od ponad 20 lat, to podarować kobietom luksus oparty na prostocie. Urodził się w 1961 roku w New Jersey jako jedyny syn kubańskich imigrantów Narciso II i Rawedii Marii Rodriguez. Mimo sprzeciwu rodziców, ukończył prestiżowe Parsons School of Design w Nowym Jorku i został projektantem. W Nowym Jorku stawiał pierwsze kroki, pracując jako wolny strzelec, a potem wiążąc się z uznanymi domami mody (współpracował z Anne Klein, Calvinem Kleinem, Donną Karan). Od 1997 roku działa pod własnym szyldem, konsekwentnie tworząc zmysłowy, ponadczasowy i nowoczesny styl. Swoje projekty opiera na minimalizmie, perfekcyjnych krojach (nurt amerykański), luksusowych elementach haute couture (wpływ europejski) oraz na kulcie kobiecego ciała, zmysłowości i pikanterii (nurt latynoski). Jego projekty charakteryzują prostota, graficzna forma, wdzięk i nowoczesność. - Tworzę klasyczne ubrania w nowoczesny sposób. W moich projektach nie ma miejsca na efekciarstwo czy dzikie eksperymenty. Wolę rzeczy, które nie krzyczą: "popatrz na mnie" - mówi. Nie zrealizował marzenia swojego ojca i nie został prawnikiem ani lekarzem. Sprawił jednak, że dzisiaj to właśnie ojciec zasiada w pierwszym rzędzie na każdym pokazie i mówi z dumą: "To mój syn. Narciso Rodriguez!".

Najważniejsze wydarzenia

-1985 - rozpoczyna współpracę z Donną Karan

- 1991-1994 - pracuje dla marki Calvin Klein

- 1995 - zostaje głównym projektantem domu mody Cerruti w Paryżu

- 1997 - w Mediolanie pokazuje swoją pierwszą kolekcję sygnowaną nazwiskiem Rodriguez

- 2000 - prezentuje pierwszą kolekcję obuwia

- 1997-2001 - Narciso buduje międzynarodową reputację i wizerunek firmy Loewe - hiszpańskiej marki produkującej galanterię skórzaną

- 2002 i 2003 - jako pierwszy projektant w historii dwa razy z rzędu otrzymuje nagrodę Council Of Fashion Designers of America

- 2003 - wprowadza pierwszy zapach damski Narciso Rodriguez for Her (który dwukrotnie zdobywa tytuł zapachu roku w USA). W roku 2007 lansuje męski odpowiednik - For Him

Co wniósł do świata mody?

. udowodnił, że prawdziwy luksus może się opierać na prostocie (prosty projekt + najwyższa jakość tkaniny)

. połączył trzy nurty: amerykańskie krawiectwo, europejskie haute couture oraz latynoską fascynację naturą i kobiecym pięknem

. postawił na pragmatyzm - jego ubrania można nosić w każdych okolicznościach

. linia blisko ciała i długość eksponująca nogi

. wyraźne kontrasty kolorystyczne

. geometryczne formy ubrań

. doskonałej jakości tkaniny

Ciekawostki:

Gwiazdy, które najczęściej wybierają jego kreacje: Sarah Jessica Parker, Sonia Braga, Salma Hayek, Angelina Jolie, Claire Danes, Rachel Weisz.

Zaprojektował suknię ślubną dla Carolyn Bessette - przyszłej żony Johna Kennedy'ego juniora.

Po każdym pokazie zwykł mawiać: Sześć miesięcy ciężkiej pracy i 12 minut chwały.

Narciso jest wielbicielem architektury i sztuki współczesnej. Często cytuje ulubionego architekta Miesa van der Rohe'a: Bóg jest w szczegółach.

Ulubione kolory projektanta to: czerń, biel, jasny szary, pudrowy beż.

Wraz z 23 topowymi amerykańskimi projektantami w ramach kampanii "The Heart Truth" na rzecz kobiet z chorobami serca stworzył kolekcję 26 czerwonych sukienek.

Uosobienie kobiecości, wdzięku i zmysłowości stanowi dla projektanta top modelka Carmen

Kass - znana z kampanii linii zapachowej Narciso Rodriguez For Her.

Narciso Rodriguez uwielbia sneakersy marki Nike. Potrafi kupić siedem par naraz.

Copyright © Agora SA