Kobieta i mężczyzna kontra GPS. Wyniki tych badań was zaskoczą!

Ciekawe, czy zgadniecie, kto woli czuć się podczas podróży bezpiecznie i pewnie, a ładny woli mieć łady gadżet i uniknąć mandatu

Panie nie tylko prowadzą auta inaczej niż panowie (lepiej czy gorzej - kwestia nie do rozstrzygnięcia), ale też inaczej poruszają się po ulicach i drogach.

Mężczyźni powodują więcej wypadków drogowych, czują się pewniej za kierownicą, jeżdżą z większym fasonem i podejmują większe ryzyko. Kobiety zaś popełniają mniej błędów na drodze, są bardziej zachowawcze, uprzejme, ale brak im nieco wiary w siebie - wynika z danych NaviExpert. Firma sprawdziła też, czy obie płcie tak samo korzystają z pomocy, jaką jest nawigacja. Efekt? Jest całkiem inaczej.

Bez nawigacji nie ruszą

Mężczyźni bez nawigacji czują się jak bez ręki - o czwarty codziennie wspiera się tym narzędziem. Zupełnie inaczej niż kobiety, wśród których żadna nie włącza map każdego dnia. Ba, nawet zapytani o to, czy używają GPS dwa-trzy razy w tygodniu panowie częściej odpowiadają "tak". Przedstawicielki płci pięknej najczęściej uruchamiają nawigację zaledwie dwa-trzy razy w miesiącu; tak twierdzi niemal połowa, zaś wśród panów co piąty.

Prawie 8 proc. zapytanych kobiet przyznaje, że nigdy nie wspomaga się GPS-em; mężczyźni takiej odpowiedzi nie zaznaczyli ani razu. Może dlatego, że płeć piękna nie chce wydawać pieniędzy na takie gadżety? Mało prawdopodobne, zwłaszcza, że aż 92 proc. ma i korzysta z takiej funkcji w telefonie, a zaledwie 15 proc. zaopatrzyło się w specjalne urządzenie. Dwa razy mniej z nich ma również auta wyposażone w GPS.

Płeć brzydsza natomiast, owszem, też najczęściej słucha wskazówek drogowych z telefonu (70 proc.), ale aż 41 proc. kupiło sobie do tego celu specjalne urządzenie.

Ważne i ważniejsze

Kierowców i kierowczynie zapytano też, co jest dla nich najważniejsze jako dla użytkowników nawigacji. Dla mężczyzn - rozmiar ekranu, design i jakość uchwytu są znacznie bardziej istotne niż choćby poczucie bezpieczeństwa. Panie zaś większą wagę przykładają do jasnej i precyzyjnej informacji niż do wyglądu urządzenia.

- Panie doceniają przede wszystkim szeroko rozumianą pewność, a to właśnie daje im nawigacja. Mężczyznami kierują do pewnego stopnia takie same motywy, ale większe znaczenie niż w przypadku kobiet ma chęć unikania korków oraz mandatów - mówi Adam Bąkowski, prezes zarządu NaviExpert.

* Ankietę przeprowadzono wśród 326 osób: 152 kobiet i 174 mężczyzn

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.