Marylin Monroe jest zresztą najbardziej eksploatowaną reklamowo ikoną popkultury. O ile, to właśnie Max Factor Jr. stworzył jej kultowy wizerunek 80 lat temu, o tyle o markach MAC, Mohito, Sexy Hair, a tym bardziej o swoim butiku w Częstochowie z pewnością nie słyszała.
Nie jest jednak odosobniona. Aktorka Audrey Hepburn (zm. 1993) może pochwalić się reklamami firmy odzieżowej GAP, czekolady Galaxy oraz biżuterii Longines. Równocześnie jej wizerunek z filmu "Śniadanie u Tiffaniego" jest wykorzystywany na koszulkach, fototapetach, obrazach, tatuażach, a nawet kaskach motorowych.
Problem istnieje również w polskim show-biznesie. W reklamie ubrań firmy Bytom wystąpił Grzegorz Ciechowski (zm. 2001). Rozpoczęło to burzliwą dyskusję między spadkobiercami artysty i opinią publiczną. Jednak najważniejszym zadawanym wówczas pytaniem było: czy sam Ciechowski by się na to zgodził? Faktycznie reklama była spokojna, wyważona, estetyczna - pasująca do swojego ambasadora. Jednak on sam nie miał możliwości się na jej temat wypowiedzieć. O ile Marylin Monroe, będąc świadomą swoich wyborów, nieustannie reklamowała perfumy Chanel 5 i osobiście udała się do salonu Maxa Factora Jr., aby zmienić swój wizerunek, o tyle Ciechowski nie zagrał wcześniej w żadnej reklamie.
Podobny los spotkał również Kurta Cobaina (zm. 1994), który w 2014 roku zagrał razem z Jonem Lennonem (zm. 1980), Elvisem Presley'em (zm. 1977), Tupac'iem Shakurem (zm. 1996) i oczywiście Marylin Monroe w reklamie piwa Bavaria Radler.
Faktycznie, największą popularnością wśród reklamodawców cieszą się gwiazdy, które zginęły tragicznie. Szczególnie z tzw. Klubu 27 - czyli najpopularniejsi artyści swoich czasów, którzy zmarli w tym samym wieku. Należą do niego m.in. Jimi Hendrix (zm. 1970) grający w reklamie Pepsi oraz telewizji Hawaii Five-O. Także Janis Joplin (zm. 1970), której wizerunek został wykorzystany w reklamie Mercedesa oraz wspomniany już Kurt Cobain (zm. 1994) i Amy Winehouse (zm. 2011). Zresztą reklama Heinekena z Winehouse była swoistym ewenementem, ponieważ emitowana była raptem rok po śmierci wokalistki.
Wszyscy ci artyści byli niezwykle zdolni, nadal są bardzo popularni oraz budzą wiele domysłów i kontrowersji. Czego więcej potrzeba producentom, by stworzyć chwytliwą reklamę?