Internauci wybrali najlepsze e-sklepy z ubraniami

Szczególną niechęcią cieszą się sprzedawcy, którzy nie przyjmują zwrotów. Ale za co lubimy tych najlepszych?

Opineo.pl, serwis gromadzący opinie o e-sklepach (miesięcznie trafia ich tu około 140 tys.), przygotował ranking internetowych sklepów z ubraniami. Opiera się na ocenach klientów. A lubią oni nabardziej e-sklepy, które specjalizują się w jakimś rodzaju artykułów. Biorąc pod uwagę oceny wystawione na tym portalu przez klientów, za najlepsze e-sklepy z ubraniami można uznać: Sklep.wittchen.com, Eobuwie.pl, Butyjana.pl, Unhuman.pl i Rockmetalshop.pl. Bo szybko realizują zamówienia, poziom obsługi klienta jest wysoki, a przesyłki są dobrze zapakowane.

Mają być życzliwe

Jak wynika z danych portalu Kodyrabatowe.pl, ubrania zwracamy najczęściej - to aż 28 proc. zamówień. Zwykle powodem (przynajmniej deklarowanym) jest nieodpowiedni rozmiar. Pewnie dlatego też dla bardzo wielu klientów jest ważne, żeby towar był prezentowany szczegółowo i precyzyjnie - rzetelnie opisany, z wieloma dobrej jakości i nadającymi się do powiększenia zdjęciami.

Ale ubrania i buty to również powód największej liczby skarg, które trafiają do instytucji zajmujących się prawami konsumentów - klienci nie mogą sobie poradzić z wyegzekwowaniem swoich praw związanych ze zwrotami albo reklamacjami.

- Do głównych grzechów internetowych sklepów odzieżowych zaliczają się: odmowa uznania reklamacji, problemy z odzyskaniem pieniędzy w przypadku zwrotu towaru i sprzedawanie fatalnej jakości produktów w mocno zawyżonych cenach - wylicza Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.pl.

- Ważne, by sprzedawcy z branży fashion zrozumieli, że zwroty nie są dla nich stratą, ale długoterminową inwestycją, która buduje zaufanie i lojalność klientów - dodaje Natalie Palacz z firmy IAI, pomagającej e-sklepom przyciągnąć klientów.

I doceniać lojalność

Kupując w sklepach internetowych, klienci oszczędzają czas i liczą na korzystniejsze ceny. Chcą, żeby układ towarów był tam przejrzysty i uporządkowany, żeby rzecz dało się dokładnie obejrzeć, np. powiększając kolejne detale. Bardzo cenne są możliwość skorzystania z porady (np. chat ze stylistą) oraz kupienia przygotowanych przez specjalistę zestawów ubrań (w formie automatycznych rekomendacji). Coraz bardziej popularne stają się też cross-selling (sprzedaż krzyżowa, czyli podsuwanie rzeczy uzupełniających pierwszy wybór) i up-selling (podsuwanie rzeczy droższych, o lepszej jakości) - sprzedawcy mogą w ten sposób więcej sprzedać, a klienci oszczędzić czas, kupując wszystko w jednym miejscu.

Ważne są także atrakcyjne programy lojalnościowe - przy tak dużej konkurencji sklep ma zabiegać o względy klienta, np. dokładając do przesyłki bon zniżkowy lub jakiś gadżet.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.