Kobiety nie lubią reklam z seksem. Chyba że promują ekskluzywne i drogie produkty

W czasie badania przeprowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu w Minnesocie grupę kobiet poproszono, by oceniły kilka reklam tanich i drogich zegarków.

By uniemożliwić zbyt długą analizę wideo, panie musiały zapomnieć, a następnie powtórzyć 10-cyfrowy kod i zaraz potem powiedzieć, co sądzą o reklamach. Część ze spotów miała podtekst seksualny, w innych zegarki były pokazywane obok malowniczych górskich pejzaży.

Okazało się, że paniom seks w reklamach nie przeszkadza i nawet lepiej oceniają tak zachwalane produkty, ale tylko wtedy, gdy są to towary drogie i luksusowe.

Badaczy wcale to nie zdziwiło, bo ich zdaniem takie podejście ma podłoże ewolucyjne. Kobiety chcą bowiem, by ich seksualność była prezentowana jak coś specjalnego i rzadkiego, a tym przecież charakteryzują się dobra luksusowe.

Więcej o:
Copyright © Agora SA